måndag 3 mars 2008

Det finns en i oss alla!


Jaha.. så var de här igen.. de där blå, korta, saftslurpande sakerna. Det var ett tag sedan man rockade loss på den bruna hltäckningsmattan framför kasettspelaren i färäldrahemmet. "Sassaparill" och "Hallonsaft" på högsta volym. Och nu är det dags igen! Förutsättningarna för att stuffa runt har ändrat sig en aning, Klasse möllberg låter skumt ung och den bruna ludd-mattan har bytts ut till ekparkett men annars svänger de lika intensivt som för 20 år sedan... "ooo astro smurf".


Just Astro smurfen var utan konkurrens min "favvis". Han var helt enkelt den coolaste smurfen av de alla. Han ligger i topp nu också, men av en helt annan anledning.. han bär skyddsutrustning! Har man för 75te gången som fölrälder fått en svädsmurf eller en dykarsmurf med sin jä**a snorkel i hålfoten så vet man att uppskatta en smurf med rund plastkula strategiskt placerad över den spetsiga delen av mössan. Så Astro smurfen: I still love you!

2 kommentarer:

Katharina sa...

Jag var inte så smurfig av mig när jag var liten. Kanske var jag för liten när det begav sig. Men härom veckan på Antikrundan (vem är gammal nu då) så var det en snubbe om visade upp sin samling med smurfar, han hade alla. Och det var rätt läckert, då blev man liksom lite sugen på det där smurfiga! Dom är ju roliga!

Lena sa...

Ja smurfarna ja, jag tror jag har några i nån låda nånstans, tror ni dom är värda nåt kanske? hehe Nåt annat som är på tapeten igen, eller i alla fall dvd, är Mupparna! Jag älskar mupparna och bara måste ju ha boxen! Kul att se att du bloggar också Linda! Välkommen ombord.